HTML

Blogidegen

Friss topikok

  • Anita 23: Á biztosan, van ott még csak egy kis biztatás hiányzik?:-)Írj valamit ,nézd meg, mennyi olvasód le... (2013.03.06. 09:33)
  • : Szia alakul már a köd?:-)nagyon eltűntél:-)biztosan sok minden történik veled ,gyerekek jól v... (2012.08.13. 20:27)
  • : Hát ez a nagy szabad ország ,itt mindent szabad:-( (2012.07.17. 13:59)
  • : Vallásos vagyok hiszem hogy ami megvan irva bekövetkezik,együtt vagy külön... (2012.05.25. 20:29)
  • : Kedves Csaba, nem hiszem, hogy a bibliai teremtéstörténet Éden-kerti fejezetei lejátszódtak volna,... (2010.03.11. 22:16)

Címkék

2009.02.01. 11:15 ződség

Tanul(t)unk és felejt(ett)ünk, épül(t)ünk és leépül(t)ünk, teremt(ett)ünk és rombol(t)unk... Változ(t)unk és megmarad(t)unk... Tesszük ezt együtt, mégis: én magam maradtam és lettem ÉN...
Én vagyok, egyedül, önmagam és mindenkivel egy...
Mindenki így jár, és közben mégis megmarad önmaga...
Mindenki magával viszi a másikat, mégis marad önmaga...
És biztos vagyok abban, hogy nemcsak én értem, amit itt összehordok...
Hanem TE is...
Még akkor is, ha az önmagaság a TE-ben, vagyis az, aki nekem a TE önmagasága, nos, az nem ugyanaz, mint ami a TE ÉN-je, vagyis az ÉN neked önmagadban.:) 

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vattamanygyula.blog.hu/api/trackback/id/tr856337707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.02.09. 21:45:20

Érdekes, hogy senki nem jelentkezik, aki értené. :)

SA 2009.03.12. 21:22:05

OK. Mégsem értem, pedig előszörre azt hittem. Végül is, ahogy írtad, magadnak blogolsz. A zárójelezett igeragozásról jut eszembe: megtennéd, hogy a ἁγιασθήτω igealakot pontosan kielemzed? Ez visszaható, vagy műveltető, vagy egyáltalán a görögben hogy van?

gyvattam 2009.03.12. 22:11:59

Antal, ez a hagiadzó ige passzív aorisztosz imperativusza E/3-ban... A hagiadzó azt jelenti, megszentel, a hagiaszthétó pedig azt, hogy szentelődjék meg, szenteljék meg, szenteltessék meg... Az aorisztosz egy instans igeakció, mozzanatos cselekvésre utal, vagyis nem folyamatosra... A passzívot nemigen kell magyarázni... szenvedő igemód...

SA 2009.03.12. 22:24:45

Arra vagyok kíváncsi, hogy a Miatyánk kérései mind a heten olyan igealakok-e, amik a magyarban műveltető más nyelvekben visszaható igével fordítanak (szvetitySZJA). Vagyis a többi kérés igéje aktív?

gyvattam 2009.03.16. 14:53:40

Antal, megnéztem a miatyánkat görögül, és csak az első három ige (szenteltessék, legyen meg, jöjjön el...) van passzív aoristoszban, mert ezek mind Istenre vonatkoznak, az összes többi kérés (add, bocsásd meg, stb...) természetesen aktív aorisztoszban van, vagyis azok cselekvő módúak...

SA 2009.03.16. 19:22:25

Kösz! Amire még kíváncsi vagyok, az igék ideje. Az én görögtudásom igen gyenge, ezért csak sejtem, hogy mind jelenidejű, csak a tartozásokat engedjülk el múlt időben, vagyis "ahogy mi is elengedtük" afekemen?

gyvattam 2009.03.17. 11:02:22

Hát nehéz az időviszonyokat meghatározni aorisztosz imperativusznál, mert az aorisztosz elvileg múlt-beálló igeidő, de ha imperativuszba teszik, akkor a jelenre vonatkozó, egyszeri mozzanatot jelöl... A lényeg, hogy nem folyamatos, hanem mozzanatos igeidőről van szó... Mondhatni, az ima itt-és-most-jára vonatkozik... Azért nem folyamatos, mert majd holnap újra kérem...

2009.03.17. 17:53:19

:) Vagyis folyamatosan kérem. :):)

Jocky 2009.03.17. 18:05:38

És ti cigányok közt éltek, és ógörögöt tanítotok nekik? Mennyire sikerül?

gyvattam 2009.03.17. 22:00:43

Én egy teológiai főiskolán tanítok ógörögöt, bár ott is vannak cigány tanítványaim... Igazából egy esélyteremtő középiskolában tanítok cigány fiatalokat a Beregben, nekik pedig magyar nyelv és irodalmat... Vannak sikerek és vannak kudarcok... Mint minden iskolában... Csak itt talán látványosabbak a sikerek...

SA 2009.03.17. 22:03:02

Én meg ha úgy adódik ennél bonyolultabb dolgokat is elmagyarázok a cigánygyerekeknek, akiknek csináltunk egy jó középiskolát Baranyában. És sikerrel tesszük!
süti beállítások módosítása